CCOO de Catalunya exigeix que les prestacions per desocupació es paguin d’immediat per evitar que els retards comportin extrema vulnerabilitat per a massa llars

Els 970 treballadors i treballadores de COMSA, els 1.600 d’Establiments Viena, els 200 d’ICTS i molts altres no poden esperar més. Com en massa altres casos, porten setmanes sense cobrar la prestació de desocupació i es veuen confrontats amb una situació d’extrema precarietat. En algunes situacions es tracta d’errors en la informació facilitada per les empreses, en altres de la pròpia tramitació, però en un cas o altre la prioritat rau en la capacitat de donar resposta, i de fer-ho de manera immediata. També en el cas d’en Federico, un treballador dels Multicines a Sabadell, que sí que ha vist reconeguda la seva prestació, però que la seva entitat bancària no li avança els diners. I porta sense cobrar des del mes de març.

Des de CCOO de Catalunya vam alertar fa un mes i mig del coll d’ampolla que es podia formar i del risc d’insolvència que s’anunciava en l’horitzó per a massa llars. Som conscients de l’esforç i el compromís excepcionals demostrat pels treballadors i treballadores dels serveis públics d’ocupació, però no n’hi ha prou. Calen recursos extraordinaris. Per atendre les persones. Per donar informació sobre quan cobraran per tal de poder ajustar les seves economies domèstiques i evitar la insolvència. Cada dia, CCOO de Catalunya envia un llistat de reclamacions col·lectives al SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal), amb empreses on no arriben les prestacions. Avui han estat 63. Intentem facilitar, així, que es desfaci el coll d’ampolla i es pugui millorar l’atenció individual. Però no n’hi ha prou.

La gestió de les prestacions, l’atenció i resolució de les reclamacions, és en aquest moment la màxima prioritat. CCOO reclama mesures extraordinàries i una entesa especial dels serveis públics d’ocupació pel que fa la coordinació i la dedicació de tots els recursos necessaris. No hi ha temps per perdre. S’han de respondre les reclamacions, s’ha de garantir que el conveni amb els bancs funcioni i que es pagui en el moment que s’hagi reconegut el dret a la prestació. Fa sis setmanes que hem demanat una comissió de seguiment extraordinària amb els serveis públics i els agents socials. Continuem esperant.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de maig de 2020