CCOO de Catalunya dona suport a les mesures fiscals urgents que reclama la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària amb ingressos anuals addicionals de 34.301 milions d'euros

Hi ha una gran incertesa sobre com evolucionarà i com serà el món en el futur un cop la pandèmia de la COVID-19 s’estabilitzi o desaparegui. El sistema econòmic mundial ja ha entrat en crisi (amb previsions de caiguda del 9,5 % del PIB estatal segons l’FMI i de fins el 13,6% segons el Banc d’Espanya). S’obre així un horitzó inquietant en el qual la fiscalitat pot ser l’eina clau per a fer-hi front.

L’informe que presenta avui la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària inclou 15 paquets de mesures acordades amb altres plataformes de tot l'Estat, on hi ha presents més d'un centenar d'entitats socials, cíviques i sindicals espanyoles. En el document, es diferencia entre les mesures de xoc –per salvaguardar les persones, les famílies i el teixit econòmic- i les mesures a mitjà i llarg termini que han de reorientar l’economia a nivell estructural.

Són urgents mesures per mobilitzar la major quantitat possible d'ingressos gravant beneficis extraordinaris, la riquesa de qui més té, productes financers de caràcter especulatiu i les activitats que generin un impacte negatiu en el medi ambient.

És el moment també de treballar per una reforma fiscal de futur a través de l'eliminació de beneficis fiscals, l'equiparació de la tributació de rendes del treball i del capital o la fi dels privilegis vinculats a societats inversores i a la presència en paradisos fiscals. En aquest sentit des de la Plataforma es destaca:
- La creació d’una Taxa COVID per als patrimonis de més d’1 milió d’euros.
- Un complement extraordinari i progressiu de la tarifa sobre els trams superiors de l’IRPF a escala estatal.
- Tributació mínima efectiva de l’impost de societats del 15 % sobre el resultat comptable, i del 18 % per a grans empreses, i els sectors de la banca i hidrocarburs.
- Apujar 3 punts l’IVA per a béns sumptuaris i aplicar un tipus “0” per a determinats productes sanitaris i d’higiene personal.

El conjunt de mesures proposat podria tenir un impacte recaptatori mínim de 34.301 milions d’euros anuals en el mig-llarg termini i facilitar ingressos addicionals.

Trobareu l’informe a Internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de maig de 2020