CCOO alerta que la crisi sanitària, l’estat d’alarma i la paràlisi econòmica deixen al límit de la subsistència gran part de la població treballadora

Les greus conseqüències de la parada per l’estat d’alarma deixen en situació límit moltes persones, i per això reclamen mesures urgents de protecció social, manteniment de l’ocupació i activació del mercat de treball

Els resultats de l’atur registrat al mes d’abril evidencien la greu situació provocada per l’emergència sanitària de la COVID-19 i el seu impacte en l’ocupació. Malgrat els ERTOs que han esmorteït aquest impacte, i que ahir afectaven 704.718 persones, l’atur registrat i la pèrdua d’afiliació a la Seguretat Social reclamen mesures urgents. Avui una de cada dues persones treballadores necessita una prestació. Facilitar la seva tramitació, ampliar el col·lectiu al qual s’adrecen i incrementar la seva quantitat esdevé una prioritat per salvar moltes llars de la insolvència i per mantenir demanda i activitat econòmica.

Feu clic per veure:
-el comunicat de premsa de valoració de l’atur de l’abril de 2020.
-les declaracions de Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya, efectuades el dimarts 5 de maig de 2020