CCOO i UGT demanem una reunió a la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i a l’Associació Catalana de Municipis (ACM) per abordar el procés de “desescalada” a l’Administració local

Crisi de coronavirus

La reincorporació presencial de les treballadores i treballadors públics ha de ser negociada amb els sindicats per tal de garantir la seguretat i la salut dels empleats i empleades públics en el retorn presencial als seus llocs de treball.

No s’ha de precipitar el reingrés a l’activitat presencial a les administracions públiques si suposa posar en risc la salut de les persones. Per això, s’ha de dur a terme amb les màximes garanties de seguretat i salut, tant al centre de treball com als desplaçaments. A més a més, els protocols han de ser negociats amb els sindicats.

CCOO i UGT considerem necessari que hi hagi un marc comú que homogeneïtzi les mesures de reincorporació a totes les administracions públiques per tal d’evitar diferències o discriminacions, així com que els protocols d’actuació per a la reincorporació de les treballadores i treballadors públics als seus llocs de treball es negociïn a cada àmbit amb els sindicats.

Per això, des de CCOO i UGT hem demanat a la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i a l’Associació Catalana de Municipis (ACM) una reunió per tal de consensuar els criteris per realitzar la reincorporació als llocs de treball, així com les mesures de protecció necessàries per garantir la seguretat de la salut dels treballadors i treballadores.

La raó per la qual busquem arribar a un acord amb les entitats municipalistes és perquè veiem amb preocupació com algunes administracions locals ja demanen la tornada dels treballadors i treballadores als seus llocs de treball sense tenir uns protocols clars per realitzar el procés de desescalada de les mesures de confinament.

Ens trobem davant la necessitat d’exigir a les autoritats competents de les entitats locals l’adopció de mesures preventives per evitar el risc de contagi al conjunt de treballadors públics. Som conscients que les necessàries mesures extraordinàries adoptades, que estan donant resultats, ja que han alentit la propagació de virus i salvat milers de vides, no poden durar indefinidament.

Per aquesta raó, insistim en la necessitat de crear una comissió o grup de treball per elaborar un catàleg d’orientacions, criteris i mesures que sentin les bases per a una acció reflexiva en el procés de desescalada. Junts aprenem els uns dels altres i ajudem la societat a sortir-se’n, d’aquesta crisi.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de maig de 2020