CCOO denunciarà a la Generalitat de Catalunya per la retallada de drets laborals als Mossos d’Esquadra

S’ha aprofitat la Llei d’acompanyament dels pressupostos per modificar la llei de la policia de la Generalitat de Catalunya

La Generalitat de Catalunya ha aprofitat l’aprovació dels pressupostos per introduir una modificació de l’article 48 ter de la Llei 10/1994, d’11 de juliol, de la policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra, per la qual els i les agents perden el dret a percebre les indemnitzacions en ocasió o com a conseqüència del servei prestat.

L’article 112 de la Llei 5/2020, de 29 d’abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic, i de creació de l’impost sobre les instal·lacions que incideixen en el medi ambient comporta, entre d’altres, que els agents dels Mossos d’Esquadra no puguin exigir als tribunals de justícia l’impagament de les indemnitzacions per motius d’insolvència.

Aquesta modificació substancial dels drets laborals dels Mossos d’Esquadra s’ha realitzat sense consulta prèvia amb els sindicats de la funció pública ni del cos de policia. A més suposa la creació d’un tribunal intern de caràcter administratiu que convertirà la Generalitat de Catalunya en jutge i en part al mateix temps, ja que decidirà quins agents tenen dret o no a les indemnitzacions per raó de servei.

Així també, CCOO considera una vulneració dels drets sindicals la creació d’aquest tribunal, no només perquè no compta amb la participació de la representació legal dels treballadors i treballadores, sinó també perquè es desconeix el seu funcionament i la seva regulació.

Aquesta retallada de drets laborals sense precedent se suma a la crítica situació del cos per les afectacions per la COVID-19, amb més de 2.700 baixes d’agents com a conseqüència de la manca de mitjans i d’EPI.

CCOO considera que aquest abandonament del cos policial està afectant molt la moral dels i les agents de mossos, que observen atònits com el seu govern els colpeja durament una vegada més amb mètodes poc transparents i amb total malícia.