El sindicat denuncia que la nova instrucció del SEPE no l'apliquen per igual les seves mateixes delegacions

CCOO alerta dels problemes per al reconeixement de prestacions d'atur a les persones amb contractes fixos discontinus

La Federació de Serveis de CCOO denuncia que la nova instrucció del SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal) per a l’aplicació en matèria de protecció per desocupació, del Reial decret llei 15/2020, o no ha arribat a les diferents delegacions territorials o bé es desconeix, ja que els criteris a l’hora de denegar o reconèixer prestacions no estan sent els mateixos en funció de la delegació de què es tracti.

Les persones treballadores amb contracte fix-discontinu estan tenint problemes perquè es reconegui una nova prestació per atur de nivell contributiu de 90 dies, reconeguda en l’esmentat reial decret llei en lloc del subsidi.

Aquesta crisi de coronavirus està sent especialment dura per a aquest col·lectiu de persones treballadores amb contracte fix-discontinu, tant per a les que no han pogut iniciar la temporada com per a les que la seva prestació de serveis s’ha vist interrompuda, ja que no tenen cap tipus d’ingrés per part de les empreses i a més no se’ls reconeixen prestacions per desocupació.

CCOO també denuncia el retard dels expedients i reclama més mitjans tècnics i personals perquè es pugui realitzar el treball i s’agilitzi el reconeixement de les prestacions per desocupació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 d’abril de 2020