Acte històric de constitució del Consell del Diàleg Social de Catalunya per via telemàtica

CCOO de Catalunya demana que s'activi de manera immediata el diàleg social permanent per poder construir el camí de la reactivació econòmica i garantir l'ocupació i la cohesió social

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, membre del Consell del Diàleg Social de Catalunya en compliment del Decret llei 9/2020, de 24 de març, pel qual es regula la participació institucional, el diàleg social permanent i la concertació social a Catalunya, ha participat avui dijous, 30 d'abril, a l’acte històric de la seva constitució.

El Consell del Diàleg Social de Catalunya està format pel president de la Generalitat i pel conseller del Departament de Treball, així com pels secretaris generals de CCOO i UGT de Catalunya i els presidents de Foment del Treball i Pimec, com a organitzacions sindicals i patronals més representatives del país.

Després de molts anys, la constitució d'avui dona inici al desenvolupament efectiu dels apartats 3, 4 i 6 de l’article 45 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, que preveu que els poders públics han d’adoptar les mesures necessàries per garantir els drets laborals i sindicals dels treballadors i treballadores, i alhora, preveu amb caràcter imperatiu, que les organitzacions sindicals i empresarials més representatives han de participar en la definició de les polítiques públiques que els afectin.

I es defineix, al decret llei, el diàleg social permanent i la concertació social especialment en àmbits com la millora de l’ocupació i la seva qualitat i dignitat; la dinamització empresarial i industrial; el creixement econòmic sostenible i inclusiu; i la preservació de l’estat del benestar.

CCOO de Catalunya considera que estem en un moment cabdal per poder construir el camí de la reactivació econòmica per garantir l'ocupació i la cohesió social i és, per tant, urgent, que s’activin tots els mecanismes del diàleg social permanent per fer front a la sortida de les conseqüències socials i econòmiques de la pandèmia de coronavirus causant de la COVID-19.

A la reunió d’avui, s’han adoptat compromisos per preparar l’agenda dels temes prioritaris de consens entre el Govern de la Generalitat, les propostes que ja havíem entregat al Govern per part de CCOO i UGT de Catalunya i les de Foment del Treball i PIMEC, per avançar en amplis consensos, seguint la cultura d’entesa i d’acords que han contribuït al desenvolupament social i democràtic de Catalunya, per fer front a la sortida d’aquesta crisi de la COVID-19 garantint l’ocupació i la cohesió social.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 d'abril de 2020