Desplegament de supòsits que permetrà més accessibilitat a la prestació

CCOO valora positivament el nou reglament de la Llei de la renda garantida de ciutadania

Foto CCOO ha treballat des de fa molts mesos, en el marc de la Comissió de Govern de la Renda Garantida de Ciutadania i a les comissions de treball que es van crear, aquest document que interpreta extensivament els drets de les persones a rebre la prestació.

El sindicat ha fet durant tot aquest període aportacions que han contribuït a enriquir aquesta nova norma.

La compatibilitat de la prestació amb el treball a temps complet esporàdic, amb ajuts socials de primera necessitat o la incorporació de les famílies nombroses dintre dels col•lectius que poden fer compatible el treball a temps parcial amb la renda garantida de ciutadania han estat iniciatives sindicals consensuades amb altres actors socials i econòmics al llarg de la confecció del reglament.

Malgrat el que s'ha esmentant anteriorment hem de dir que encara han quedat fora elements d’importància com la possibilitat general que existeixi més d’una prestació entre les persones que conviuen a una llar, el que es dona en molts nuclis de cohabitació de diverses famílies en situació precària juntes en un mateix habitatge. També es negatiu que encara no s’hagin posat en marxa elements de proximitat al territori com les comissions territorials representatives ni que no s’hagi recollit la formalitat de la seva metodologia de reunions o, així mateix, no recollir com a compatibles amb la prestació els ajuts públics per la rehabilitació d’habitatge.

En tot cas saludem que la vigència de la norma la faci pràctica en breu, després d’un període excessivament llarg degut als tràmits interns de l’Administració.

I denotem que la construcció col·lectiva consensuada fa més rica i útil qualsevol mesura legal. El diàleg social i la concertació són una eina per cuidar i enfortir.

29/04/2020