CCOO reclama informació immediata sobre les prestacions que es cobraran al maig i exigeix que cap persona treballadora amb ERTO de març o abril en quedi fora

“Des que l’empresa a finals de març ens va abonar els 12 dies de treball del mes… NO HEM PERCEBUT NI UN SOL INGRES… ÉS POSSIBLE QUE ALGÚ ENS DIGUI QUÈ ÉS EL QUE PASSA? NO VOLDRAN TENIR-NOS FINS EL 10 DE JUNY SENSE INGRESSOS?”

Aquest missatge, que pertany a una afiliada d’ARAMARK Servicios Integrales, és tan sols un exemple dels molts que ens arriben. En aquest cas es tracta d’una empresa amb 1.300 treballadores a Catalunya, com ella ens diu mileuristes, amb jornades parcials i amb contractes discontinus, en el 85 % dones. Van registrar el seu expedient de regulació temporal d’ocupació el 26 de març i tenen constància que l’expedient es va transferir al SEPE el 3 i 4 d’abril. Des que va cobrar els 12 dies de març no han cobrat res mes i quan consulten al web del SEPE veuen que ahir encara estaven en situació de baixa.

La situació de les treballadores d’aquesta empresa, malauradament, és la de moltes altres. Especialment en empreses intensives en mà d’obra, discrecionals en la contractació, i que paguen salaris molt baixos. Treballadores, per tant, que no han pogut fer estalvi, i que son especialment dependents dels seus ingressos. Ingressos que haurien de provenir d’una renda salarial, però que en aquests moments s’haurien de transferir en concepte de prestació per desocupació. No com una almoïna, ni com un ajut, sinó com un dret constituït mitjançant una cotització que mai han deixat de pagar. Com ella, moltes altres. Gairebé 700.000 persones treballadores han estat afectades per ERTOs a Catalunya i moltes altres s’han vist acomiadades irregularment o han vist extingits els seus contractes, en massa casos d’una setmana o menys.

CCOO de Catalunya vol posar per davant el seu respecte pels treballadors dels serveis públics d’ocupació que estan donant una prova extraordinària del seu compromís. Sabem també que l’allau de demandes és immensament superior al tramitat en mesos anteriors. Però davant una situació excepcional calen mesures extraordinàries per garantir que CAP TREBALLADOR EN ERTO AL MARÇ O A L’ABRIL NO REBI LA SEVA PRESTACIÓ A PRINCIPIS DE MAIG. Per això des de CCOO de Catalunya reclamem:

– Informació clara sobre les prestacions que es cobraran a principis de maig.
– Mesures extraordinàries per tramitar i transferir aquelles prestacions que no hagin entrat en la nòmina actual i que han de ser pagades en el moment de reconèixer el dret.
– Informació accessible i personalitzada a les persones demandes sobre la seva situació.

Des del 25 de març, CCOO de Catalunya hem traslladat als serveis d’ocupació de Catalunya, tant el SEPE, com el SOC, que s’havien de preveure colls d’ampolla i que per tant era necessària una estreta col·laboració entre administracions, però també amb les organitzacions sindicals i patronals, per treballar tots en una sola direcció. Malauradament no ha estat possible organitzar ni tan sols una conferència amb el conjunt dels actors. D’haver-se fet, els sindicats haguessim pogut traslladar directament els problemes amb els que es troben els nostres representats i afiliats i afiliades, i les organitzacions patronals sobre aquells que confronten en la tramitació dels expedients a les empreses.

Ara és hora de donar resposta i de fer efectiu el compromís adquirit per l’Administració amb cada quota cobrada, per evitar situacions com les que avui afronten un nombre massa gran de persones treballadores. CAP TREBALLADOR/A ACOMIADADA O EN ERTO AL MARÇ O A L’ABRIL POT DEIXAR DE COBRAR LA PRESTACIÓ A PRINCIPIS DE MAIG.