El primer trimestre del 2020, tot i incloure en els seus resultats quinze dies de crisi sanitària, no reflecteix encara les greus conseqüències que l'estat d'alarma ha produït en el mercat de treball

CCOO alerta de la necessitat de revertir de manera urgent la situació d'ofec de molts sectors productius i que aquesta crisi no la pagui, de nou, la classe treballadora

Foto En els moments actuals, on el futur del mercat de treball és incert però cru, calen respostes immediates orientades a corregir ràpidament la parada tècnica que ha causat l’estat d’alarma pel coronavirus. No podem repetir solucions errònies del passat que no ajuden a aturar la caiguda d’ocupació ni a reactivar l’economia. Hem après que la contracció del poder adquisitiu de la classe treballadora empitjora l’escenari i que calen inversions públiques en sectors castigats, però apostant per ocupació i producció d’alt valor afegit. Cal repensar el teixit productiu en clau de millora de l’ocupació, de reorientació de determinats sectors productius. I cal invertir, d’una vegada per totes, en sectors fins ara marginats per ser considerats femenins i poc rellevants com l’educació i la sanitat, pilars fonamentals i intocables de l’estat del benestar. Toca demostrar que hem après la lliçó.

Feu clic per veure:
- El comunicat de valoració de l'EPA del primer trimestre del 2020