El Comitè d’Empresa de Nissan convoca vaga indefinida a partir del 4 de maig a les plantes de Zona Franca i Montcada

CCOO dona suport a la mobilització i adverteix a la multinacional que no permetrà que aprofiti aquesta situació per tancar les plantes catalanes

CCOO d’Indústria de Catalunya dona total suport a la vaga indefinida que han convocat els comitès d’empresa de Nissan a partir del proper 4 de maig a les fàbriques de Zona Franca i de Montcada, coincidint amb la represa de l’activitat productiva a les seves plantes, per exigir a la multinacional un pla industrial futur per als centres de treball que té a Catalunya. No descarten estendre la vaga a més centres si Nissan no n’aclareix el futur .

CCOO no permetrà que Nissan aprofiti aquesta situació de pandèmia per tancar les plantes catalanes i deixar més de 25.000 famílies, entre treballadors directes i indirectes, al carrer. En aquest escenari, CCOO exigeix a les administracions de Catalunya i de l’Estat el suport institucional per intercedir davant la multinacional per revertir la situació actual i assegurar el futur dels llocs de treball i de les plantes que Nissan té a l’Estat.

Nissan preveu reprendre l’activitat a partir del proper 4 de maig, però només amb una línia productiva i per fabricar un sol vehicle, precisament el model de Mercedes que s’havia de deixar de produir aquest mes de maig, que és urgent pels compromisos adquirits per l’automobilística, però no hi ha data de represa per a la resta de produccions.

Davant d’aquest escenari, CCOO d’Indústria manifesta la seva solidaritat i suport a les reivindicacions de les treballadores i treballadors de Nissan i estarà al seu costat en les diferents accions de mobilització que es convoquin.

Adjuntem comunicat del comitè d’empresa.