Els treballadors i treballadores de la logística no han de pagar la crisi del coronavirus

Com a treballador o treballadora de la logística has de poder fer la teva feina en condicions segures. Per això, l’empresa ha de:

– Garantir un pla preventiu o de contingència, negociat amb la representació legal dels treballadors i treballadores (RLT), amb protocols clars i mesures preventives i organitzatives.
– Proporcionar informació i formació sobre higiene i mesures de protecció.
– Garantir el manteniment de la distància mínima de seguretat d’1,5 m o 2 m entre les persones treballadores a tot el centre de treball.
– Augmentar la freqüència de la neteja i la desinfecció de les eines i de tot el centre de treball.
– Posar a disposició de les persones treballadores la quantitat suficient de guants d’un sol ús, mascaretes i gel desinfectant.
– Flexibilitzar el temps durant la jornada de treball per permetre una correcta higiene i el manteniment de les mesures de seguretat.
– Establir procediments d’actuació davant de possibles casos de persones amb símptomes o contagiades de COVID-19 per evitar contagis al centre de treball.
– Evitar l’exposició de les persones especialment vulnerables al virus, com les que tenen problemes respiratoris crònics, cardiovasculars o diabetis, i les embarassades.
– Garantir la mateixa protecció a les persones treballadores d’empreses de treball temporal, transportistes i altres proveïdors o subcontractes que accedeixin al centre de treball.

Si l’empresa no et facilita les mesures per garantir la teva seguretat a la feina, truca a CCOO al 933 100 000 o fes la teva consulta al formulari següent: