La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO perquè treballadors fixos discontinus de l’hostaleria puguin cobrar la prestació d’atur

Algunes empreses els han aplicat acomiadaments col·lectius a pesar de la prohibició per la situació de crisi per coronavirus

Davant la indefinició legal que ha suposat la declaració de l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus, la Inspecció de Treball ha donat la raó a CCOO de les Comarques Gironines perquè les empreses d’hostaleria realitzin la crida i suspenguin el contracte als treballadors i treballadores fixos discontinus que formen part de les plantilles. CCOO ha detectat que algunes empreses han aplicat acomiadaments col·lectius a aquests fixos discontinus amb l’excusa de la “sobtada” fi de la temporada, a pesar de la prohibició d’acomiadar decretada pel Govern central. D’aquesta manera, hauran de poder percebre la prestació d’atur d’acord amb les mesures excepcionals vigents.

Dos exemples són els hotels ANMIN, SL, a la Cerdanya, i l’Hotel L’Azure de Lloret de Mar gestionat per FILHOT MANAGEMENT, SL, en els quals la Inspecció de Treball ha requerit de forma immediata a les empreses per “articular la crida i la posterior suspensió dels contractes de les persones treballadores a través del procediment establert a l’article 47 de l’Estatut dels treballadors i en el Reial decret 1483/2012, de 29 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament dels procediments d’acomiadament col·lectiu i la seva suspensió de contractes i reducció de jornada”. I tot seguit, fa una remissió al RD 8/2020 perquè aquesta mesura afecti la totalitat de les plantilles.

CCOO valorem molt positivament aquestes resolucions perquè afecten a dos centenars de persones i suposen una protecció per a les persones treballadores del sector, i coincideix amb la voluntat del sindicat de no deixar indefenses les persones treballadores que han vist retallades les seves expectatives de treball en aquesta temporada.

Des de CCOO reclamem al sector de l’hostaleria que a totes les seves empreses procedeixi d’aquesta manera per estendre  la protecció de les persones treballadores i  descarregar de volum de feina a l’Administració, perquè pugui continuar la seva funció de garant.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 d’abril de 2020