El calaix ‘Papers sindicals’ del web del Servei Lingüístic: l’eina clau per escriure documentació sindical

Els Papers sindicals són el manual de referència per a la redacció de documents en l’àmbit sindical. Els trobareu al web del Servei Lingüístic, al calaix de recursos que duu el mateix nom.

En aquest calaix hi ha el manual general dels Papers sindicals i quatre dossiers específics: d’eleccions sindicals, de salut laboral, d’acció sindical i d’igualtat, amb un bloc teòric introductori i, a continuació, tot el seguit de documents propis de cadascun d’aquests àmbits. Així, doncs, hi trobareu des de la plantilla per denunciar un conveni, passant pel model per redactar una acta conforme s’ha constituït el comitè d’empresa, fins a un model de qüestionari de riscos i danys per a la salut o la sol·licitud de reunió per constituir la Comissió d’Igualtat a l’empresa.

Cal destacar que tots aquests documents estan disponibles en format RTF, és a dir, en un Word que es descarrega automàticament i que està llest per ser emplenat amb la casuística concreta de cada usuari o usuària.  Per aquest motiu, cada dia, els delegats i delegades de CCOO i el personal administratiu, tècnic i sindicalista del sindicat en fan ús, i s’asseguren, d’aquesta manera, que la documentació sindical que generen és lingüísticament correcta i ajustada a la normativa vigent (en aquest sentit, comptem amb la supervisió del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO).

Us encoratgem a fer servir els Papers sindicals i a contactar amb nosaltres ([email protected]) si detecteu qualsevol necessitat que encara no consti en el recull de documentació actual.