Valoració de les dades de l'IPC de març del 2020

Davant de la davallada de l'IPC el mes de març, CCOO de Catalunya reclama un màxim esforç per donar estabilitat a les rendes de les llars i més control per evitar abusos de distribuïdors i intermediaris

Foto Des de juliol de l’any 2016, Catalunya no s’havia vist confrontada amb una inflació tan baixa. La dada del març (0,0 %) es deu, en primer lloc, a la important baixada del preu del petroli. Així queda reflectit en el comportament de la inflació subjacent, que és aquella no té en compte el comportament dels preus energètics i dels aliments sense elaborar, que s’ha mantingut estable. Tanmateix, en una situació propera a la deflació, calen mesures urgents per garantir la capacitat adquisitiva de les llars catalanes i el manteniment de la seva demanda. Per la part de l’oferta, és necessari activar mecanismes de control per tal d’evitar abusos i moviments especulatius per part de distribuïdors i intermediaris.

Feu clic per veure el comunicat de valoració de l'IPC de març del 2020.

15/04/2020