Crisi sanitària pel coronavirus

CCOO i UGT de l'Anoia demanen la creació d'un espai de concertació social al territori

CCOO i UGT de l'Anoia, organitzacions sindicals majoritàries a la comarca, s’han adreçat al president del Consell Comarcal de l’Anoia, a l’alcalde d’Igualada i a les diferents alcaldies que componen la Conca d’Òdena (Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena, la Pobla de Claramunt, Jorba i Castellolí) per demanar-los la creació d’un espai estable de concertació i diàleg social al territori.

Segons els sindicats, les seves prioritats per a la comarca de l’Anoia, i de forma especial a la Conca d’Òdena, és salvar l’ocupació actual, el teixit productiu i empreses, garantir protecció social per a les persones més vulnerables i construir alternatives que permetin atraure inversions i treball digne a la comarca, davant un més que probable repunt de l’atur al territori a causa de la crisi del coronavirus causant de la COVID-19.

La fórmula que millor ha funcionat en altres territoris semblants, segons els sindicats, és implicar administracions, agents socioeconòmics i ciutadania per compartir diagnòstics, construir consensos i articular acords per un desenvolupament econòmic inclusiu del territori en un moment especial advers com l’actual.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 d'abril de 2020