La manca de mesures de protecció han possibilitat un gran nombre de contagis entre el personal, familiars i les persones residents

La secció sindical de CCOO al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies critica l'estratègia tardana seguida per la Generalitat per fer front a la situació d'emergència sanitària a les residències de gent gran

FotoEl Departament de Treball, Afers Socials i Famílies està reaccionant tard a les peticions de la Secció Sindical de CCOO d’aquest departament, davant la forta tensió que estem patim com a empleats públics al servei de les persones grans en la crisi del coronavirus.

Des de CCOO portem setmanes denunciat al Departament que en un gran nombre de centres encara no s'han proporcionat equips de protecció individual (EPIs) adequats al seu personal, en altres són obligats a reutilitzar-los i inclús a fabricar material no homologat davant el risc de no tenir cap mena de protecció fet que provoca encara més un elevat risc de transmissió entre professionals, residents i a les pròpies famílies de les persones treballadores.

La manca de protocols de contingència, la borsa de treball pràcticament exhaurida, i el fet de que el personal sanitari de les residències, comparat amb el de personal del Departament de Salut, té unes pitjors condicions laborals, son per a CCOO mostra de la irresponsabilitat i de l’abandonament del personal i residents per part de la Generalitat.

CCOO emplacem decididament al Departament perquè actuï de forma efectiva, àgil i real per solucionar aquest problema de salut pública i protecció de la salut de les professionals que estan en primera línia atenent a la nostra gent gran i combatent el coronavirus, tot evitant el contagi a les seves famílies i altres persones.

03/04/2020