En un 73,70 % dels casos s'han presentat ERTO, la majoria per causes de força major

Els sectors del metall, l'automoció i la química són els més afectats per la crisi derivada del coronavirus

Foto Des que es va decretar l’estat d’alarma, el passat 14 març, fins a principis del mes d’abril, s’ha produït una allau d’expedients de regulació d’ocupació temporal en l’àmbit laboral que ha tingut una greu incidència en els sectors industrials.

CCOO d’Indústria de Catalunya ha detectat i assessorat 964 empreses dels nostres sectors, que ocupen 125.158 treballadores i treballadors, en les quals s’han presentat o negociat diferents mesures per afrontar la crisi derivada de la pandèmia del coronavirus. En el 73,70 % dels casos s’han plantejat ERTO, la majoria dels quals per causes de força major.

Per sectors, els més afectats són els del metall, amb 370 empreses que han plantejat algun tipus de mesura; l’automoció, amb 194 empreses; la química, amb 175 empreses, i el tèxtil, amb 86 empreses.

Per territoris l’afectació més gran es concentra al Barcelonès, amb 261 empreses on s’ha plantejat algun tipus de mesura, seguit per les comarques del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, que concentren 238 empreses; el Vallès Occidental i la Catalunya Central, amb 159 empreses, i el Vallès Oriental, Maresme i Osona, amb 114 empreses. A la província de Lleida hem detectat 77 empreses, a la de Tarragona, 70, i a la de Girona, 45.

En aquest escenari, CCOO d’Indústria vol valorar les iniciatives que s’han engegat en algunes empreses dels nostres sectors, que han posat la seva tecnologia a disposició per produir equipaments de protecció individual per al personal sanitari i respiradors per donar resposta a les necessitats sanitàries de la COVID-19.
03/04/2020