Relatives al suport al personal sanitari o a les persones en situació irregular

CCOO de Catalunya demana mesures estratègiques per superar la crisi sanitària i social del coronavirus

Davant la crisi sanitària i social del coronavirus causant de la COVID-19, CCOO de Catalunya proposa algunes mesures estratègiques per superar aquesta situació, en especial relatives al suport al personal sanitari o a les persones en situació irregular.

D'entrada, CCOO de Catalunya demana vies de regularització urgent i extraordinària per a col·lectius de persones en situació irregular. Cal un pla de xoc conjunt entre administracions per abordar l’extrema necessitat de les persones treballadores sense situació regular, moltes d’elles treballadores de la llar, que ara no tenen cap tipus d'ingressos. Ho han fet altres països, com Portugal, per evitar una situació d’absolut desemparament i possibilitar l’accés a les prestacions.

El sindicat també demana la revisió temporal i urgent de les condicions de contractació de personal per part de les administracions públiques per cobrir els llocs de treball dels serveis sanitaris i sociosanitaris davant la saturació del sistema. És imprescindible cobrir aquests llocs de treball del sistema de salut en totes les seves especialitats. El personal en actiu suporta una càrrega de treball que no es pot sostenir.

CCOO demana que la Generalitat de Catalunya prengui la direcció immediata de les instal·lacions i recursos de la sanitat privada i els posi al servei de la crisi sanitària. Tots els recursos s’han de posar a disposició per sostenir el sistema sanitari, inclosos totes les instal·lacions i el personal de la sanitat privada. Igualment, la Generalitat ha d’actuar per reorientar el treball de les indústries de Catalunya cap a la fabricació del material sanitari i de protecció imprescindible per al personal d’atenció directa a les persones, amb prioritat per als hospitals, residències i altres centres sociosanitaris.

Al mateix temps, demanem tots els esforços per garantir els EPIs necessaris per evitar el contagi del personal que treballa en el sistema de salut, que no pot suportar l’acumulació de contagis.

Aquestes mesures són estratègiques per aconseguir superar la crisi sanitària i social que estem patint.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 d'abril de 2020