CCOO considera que cal activar noves mesures per no deixar ningú enrere

El paquet de mesures socials està orientat a les persones més vulnerables que estan fent front a despeses fixes com el lloguer o les hipoteques. A persones aturades temporals que no tenen cap ingrés per no tenir temps de cotització suficient i dret a una prestació. A les treballadores de la llar que, majoritàriament, són dones i que estan excloses injustament del règim de protecció social i prestacions del nostre país. A autònoms que han patit l’aturada d’activitat i a les petites empreses. S’amplien també les garanties de subministrament bàsics a les persones i s’obliga les empreses subministradores a mantenir el servei. També hi ha un paquet de polítiques d’igualtat, sobretot les dirigides a les dones que pateixen la violència masclista. En aquest sentit, hem de posar de relleu que la majoria de persones en situació de vulnerabilitat laboral, i per tant social, són dones i que el conjunt de mesures tenen un enfocament de gènere que valorem positivament.

CCOO considerem que l’orientació del paquet de mesures és encertada, encara que són insuficients per donar resposta a la situació d’emergència social que alguns col·lectius de ciutadans i ciutadanes pateixen com a conseqüència de l’aturada total de l’activitat per fer front a la crisi sanitària.
• CCOO considera que els ajuts del lloguer s’han de fer extensius als locals del personal autònom i les microempreses.
• CCOO demana que l’extensió de les prestacions extraordinàries arribi a totes les persones que s’han quedat sense cap ingrés, com per exemple les que finalitzen el període de les seves prestacions. En aquest sentit, proposem que el Govern de la Generalitat estableixi un complement de prestació per aquestes persones, flexibilitzant excepcionalment la prestació de la renda garantida de ciutadania de forma complementària per a totes les persones sense cap ingrés per motiu de la crisi de la COVID-19.
• CCOO troba a faltar mesures per a aquelles persones treballadores que han hagut de reduir la jornada, i per tant el seu salari, per fer-se càrrec dels seus fills i filles i persones dependents.

Exigim enfortir el marc del diàleg social per avançar en l’establiment de noves mesures que assegurin els drets de les persones i garanteixin la supervivència de la gent i les empreses mentre duri la crisi. Cal preparar la reactivació econòmica per recuperar la normalitat mantenint l’ocupació i les condicions de vida de la gent.

No oblidem que totes les mesures han de tenir la corresponsabilitat de les institucions i la societat civil per posar per sobre de tot la salut i la vida de les persones i aprofitem per valorar totes aquelles que des del seu treball, públic o privat, estan vetllant per la salut i el benestar del conjunt de la ciutadania.