L’Agrupació de l’Escala de Suport del Cos de Mossos d’Esquadra (AESME) de CCOO s’ofereix al Departament de Salut per a la detecció ràpida de la COVID-19

En una carta adreçada a la consellera de Salut (a través de la Direcció General de la Policia del Departament d’Interior)

L’Agrupació de l’Escala de Suport del Cos de Mossos d’Esquadra (AESME) de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya inclou els professionals afiliats al sindicat que desenvolupen treballs especialitzats de caràcter científic, jurídic i econòmic al cos.

Davant la greu crisi sanitària ocasionada pel coronavirus causant de la COVID-19, i molt especialment per la manca de professionals especialitzats per a la realització de les proves de detecció del virus, l’AESME-CCOO ofereix el personal facultatiu biòleg de la Divisió de Policia Científica del Cos de Mossos d’Esquadra per poder cobrir les necessitats extraordinàries.

Aquest personal disposa de formació especialitzada i acreditada en el camp de la genètica humana, microbiologia, bioquímica i biotecnologia, i poden realitzar els protocols de detecció ràpida de la COVID-19 per la tècnica d’immunocromatografia, així com per PCR-Real Time. La Unitat Central del Laboratori Biològic, on desenvolupen la seva tasca, està equipada amb els instruments necessaris per poder realitzar aquest tipus de detecció, i per això demanen a les autoritats sanitàries de la Generalitat que valorin les etapes del procés de detecció que es poden realitzar en aquesta unitat.

Així mateix, el personal facultatiu químic i farmacèutic de la mateixa divisió es posa a disposició del que pogués requerir, i considera que amb aquesta qualificació poden donar suport a l’administració sanitària.

Des d’AESME-CCOO, i tenint en compte la possibilitat de sol·licitar la prestació de serveis voluntaris, es vol fer l’oferiment per tal de contribuir i ajudar en tot allò que es pugui des de l’experiència, formació i l’especialitat de què disposa el personal facultatiu biòleg, químic i farmacèutic de la Divisió de Policia Científica del Cos de Mossos d’Esquadra. Per això l’AESME-CCOO ha enviat una carta adreçada a la consellera de Salut (a través de la Direcció General de la Policia del Departament d’Interior).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de març de 2020