CCOO, UGT, Ajuntament de Barcelona i Barcelona Comerç reclamen a les entitats representants de propietaris d’habitatges i comerços rebaixar o suspendre el pagament del lloguer a persones i comerciants vulnerables

Mitjançant una carta i davant les afectacions econòmiques i socials de la crisi del coronavirus

Els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell, han signat una carta que han adreçat als màxims responsables del Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona, del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida i de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona, amb l’objectiu de reclamar que aquestes entitats facin una crida entre els seus clients perquè adaptin els lloguers ja sigui rebaixant preus, facilitant carències, suspensions o condonacions, durant els propers mesos a les persones i comerços que han vist reduïts els seus ingressos per la crisi de la COVID-19. Aquestes tres institucions representen un gruix molt significatiu de les propietats d’habitatges i locals comercials de la ciutat.

A la carta s’incideix en el sobreesforç per pagar el lloguer que ja patien moltes famílies llogateres i molts petits comerços abans de la crisi del coronavirus i que s’ha vist agreujat en aquest nou context de crisi amb la caiguda dràstica dels seus ingressos.

La missiva recorda que l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la suspensió del pagament del lloguer de més de 8.000 habitatges municipals i dels gairebé 400 locals comercials de propietat municipal. Aquesta suspensió s’estendrà durant 3 mesos i el pagament posterior es prorratejarà en les quotes en els pròxims 18 mesos, de manera que es rebaixen els lloguers de les persones afectades per la crisi. Les entitats signants reclamen a les institucions receptores de la carta actuar en el mateix sentit, per protegir l’economia de les famílies treballadores de la ciutat, i assegurar la cohesió social i el benestar de les persones.

Trobareu la carta en aquest enllaç:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de març de 2020