Les baixes mèdiques dels agents posen la seguretat pública de Catalunya en qüestió i el sindicat critica la passivitat del Departament d'Interior

CCOO a Mossos d'Esquadra denuncia el greu risc de contagi per coronavirus

"Irresponsabilitat, negligència i alt risc", així defineixen els agents de Mossos d'Esquadra la seva gran preocupació davant la falta de mitjans amb què han de complir amb la seva feina a tot el territori català i que ja ha tingut la primera víctima. Se segueixen sense desinfectar les comissaries, se segueix amb els "cotxes en calent". Els equips amb baixes es barregen amb altres equips sense posar-los en quarantena. Són insuficients les mascaretes, el gel de desinfecció, els guants, els tests...

El Sector de Mossos d’Esquadra de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO denuncia també la falta d'informació respecte als companys i companyes confinats, als infectats i a quines comissaries està passant. Denunciem, així mateix, la passivitat del Departament d'Interior.

Des de l'inici de l'emergència, el Sector de Mossos de CCOO hem manifestat la preocupació davant l'alt risc que la manca de mitjans de protecció suposa per als nostres familiars de més edat i d’altres grups de risc. Encara ens preocupa més que nosaltres mateixos siguem factors de contagi entre la població.

La seguretat pública de Catalunya es pot veure greument afectada en qüestió de dies per falta d'agents. Ja són més de 1.300 els mossos confinats i 68 el nombre de positius confirmats. Ara bé, l'escassetat de tests no permet determinar quants agents hi ha en realitat infectats per la COVID-19, ja que un gran nombre d’agents han treballat sense proteccions durant l’expansió del virus per Catalunya.

La comissaria de la Seu d'Urgell registra 11 positius confirmats en agents de trànsit i gairebé el total de la plantilla confinada, en un edifici en el qual treballen altres especialitats que estan amb contacte cada dia amb la població. Agents consultats de la plantilla de la Seu d'Urgell ens manifesten la manca d'informació per part del Departament i d'alguns comandaments davant del cas més greu d'infecció col·lectiva que s'ha produït en el cos, i que podria afectar un gran nombre d'agents de la comissaria, ja que es comencen a evidenciar els primers símptomes en alguns d'ells. De manera imprudent, però, s’han destinat mossos de la Seu d’Urgell a la comissaria de Manresa.

A Barcelona ciutat, Sant Adrià, Badalona, l'Hospitalet, Girona, Tarragona, Lleida o Manresa ja s’han hagut de confinar molts mossos perquè presenten símptomes evidents de COVID-19.

Agents de les unitats de reserva d'ordre públic com BRIMO i ARRO que van desenvolupar tasques de control al confinament d'Igualada ja estan sent fortament castigats per la COVID 19.

Les persones del cos de Mossos d’Esquadra exposen la seva vida sense dubtar-ho, la seva vocació pel servei a la ciutadania pot més que la COVID-19. En aquest moment, estan comprant el material de la seva butxaca, o gestionen petites donacions de ciutadans i ciutadanes conscienciats i agraïts pel treball dels agents.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de març de 2020