El president de Correos incompleix la legalitat en el procediment de renovació dels 7.284 contractes exigits per CCOO i UGT per intentar pal·liar el problema de gestió

Difonent públicament que la mesura ha estat aprovada per les organitzacions sindicals, raó per la qual ambdós sindicats estudiaran mesures legals

CCOO i UGT, sindicats majoritaris a Correos, han forçat a la companyia pública a renovar 7.284 contractes temporals que havia declarat en extinció, i que, per a tots dos sindicats, han de cenyir-se a la prestació de serveis essencials i útils per a la societat.

Igualment, han assenyalat que en cas de no haver-se renovat, hauria augmentat el nivell d’exposició al contagi per coronavirus de la resta de la plantilla, que ja compta amb més de 2.000 treballadors i treballadores en quarantena i 600 positius.

CCOO i UGT han tornat a denunciar la situació de milers de treballadors i treballadores que desenvolupen la seva activitat sense els equips de prevenció necessaris, i amb centenars d’ells obligats a tornar a la feina sense concloure el seu període de quarantena.

Acusen el president Serrano de “mentir”, per segona vegada, en anunciar que el procediment de renovació va ser aprovat pels sindicats. El desacord sindical es va produir en el marc d’una reunió convocada precipitadament fora del marc normatiu vigent. CCOO i UGT estudiaran mesures legals.

Assenyalen que si no s’haguessin drenovat els 7.284 contractes, la corba de contagis a la companyia, ja de per si  molt alta, s’hagués disparat perquè no podia tornar la resta de la plantilla i en hauria augmentat, en conseqüència, l’alt risc de contagi, ja  que estan en contacte permanent amb desenes de milers de ciutadans i ciutadanes.

CCOO i UGT adverteixen sobre l’ús abusiu d’aquests treballadors i treballadores temporals per cobrir altres activitats que van més enllà de l’essencial, o l’aplicació de condicions de prevenció i seguretat diferents a les de la resta de la plantilla fixa.

D’altra banda, tots dos sindicats reiteren que milers de treballadors  i treballadores de tot l’Estat segueixen sense equips de protecció individual (EPI): sense gels, sense guants i sense màscares. Així, han exigit EPI per a tots el treballadors i les treballadores, fixos i eventuals.

En aquest sentit, CCOO i UGT denuncien que a Madrid, Barcelona, Màlaga, Granada, Cadis, Huelva, Sevilla, Ciudad Real, Guadalajara, Conca, Toledo, Badajoz, Santa Cruz de Tenerife, Salamanca, Segòvia, Astúries o Palència, entre altres, s’han produït casos de centres de treball en els quals l’empresa ha incomplit les quarantenes, obligant les seves plantilles a incorporar-se als seus llocs i al repartiment de cartes i paquets, i molts altres centres en els quals s’ha hagut de parar l’activitat perquè multitud de treballadors i treballadores no compten avui dia amb els mitjans de protecció necessaris (guants, gels desinfectants i màscares), exigits per les autoritats sanitàries, amb el consegüent risc per a la seva salut i la de la ciutadania.

CCOO i UGT tornen a acusar Correos de manipular la informació en presentar als mitjans com a consensuat un procediment que ha comptat amb un desacord del 85 % de  la representació sindical, en saltar-se la llei i el conveni vigent en la formalització dels més de 7.284 contractes. Tots dos sindicats estudien mesures legals sobre aquest tema.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de març de 2020