CCOO exigeix més mesures de seguretat per al sector del comerç que garanteixin la salut de les persones treballadores i de la clientela

Per fer front a la COVID-19: primer, salvar vides

CCOO considera que cal prendre més mesures de seguretat per fer front al coronavirus causant de la COVID-19 i garantir la salut de les persones treballadores i de la clientela. El sindicat exigeix establir més mesures per intensificar la neteja i la reposició dels productes sense la clientela i alhora el tancament, els diumenges i festius, dels comerços de les anomenades zones turístiques.

CCOO ha demanat a la directora general de Comerç de la Generalitat, del seu àmbit competencial, que es tanqui els diumenges i festius a les zones denominades turístiques, ja que l’estat stat d’alarma atura l’activitat turística (article 10 del RD 463/2020), i sense afluència turística la zona perd la condició que en un altre moment ho permet (Llei 18/2017, d’1 d’agost de comerç, serveis i fires). Al mateix temps, CCOO recorda que cal prioritzar la salut dels treballadors i treballadores sense exposar-los innecessàriament al virus causant de la COVID-19.

CCOO exigeix avançar encara amb més mesures perquè el comerç sigui garantia per a la salut de les persones, i demana que s’estableixi un horari d’obertura al públic més reduït, tant d’entrada com de sortida, així com tancar al migdia, per tal que es permeti intensificar la neteja arreu de cada establiment i que la reposició dels productes es faci en millors condicions i evitar així el trànsit i el contacte amb la clientela.

També és imprescindible que aquestes mesures s’estableixin com més aviat millor, per evitar que la plantilla dels comerços entri en una espiral de càrrega de treball innecessària i de pèrdua de la salut, alhora que contribuiria a frenar el contagi de la COVID-19, atès que les plantilles podrien vetllar més per les mesures de seguretat que requereixen en aquests moments.

Igualment, des de CCOO de la Federació Estatal de Servicios es manté contacte amb el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per tal d’aplicar un criteri homogeni a escala estatal sobre l’obertura en zones turístiques, així com un ordenament de les jornades arreu del país mentre duri l’estat d’alerta.

El sector del comerç, establert com a essencial pel RD 463/2020, ha de garantir l’abastament de la població en aquesta situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. El sindicat manifesta la seva preocupació davant del fet que aquesta activitat essencial s’exposa al contagi i alhora a contagiar, pel contacte constant amb altres persones a la pròpia feina i pels desplaçaments que han de realitzar. L’activitat de CCOO, des de l’inici, és la de garantir en primer lloc la salut de les persones treballadores, així com la de la clientela, amb la imprescindible intervenció i implicació de les seves persones representants sindicals de cada empresa.

Els delegats i delegades de CCOO estan vetllant i garantint, des de cada empresa, la implementació de les mesures de seguretat establertes, per poder donar el servei d’abastir dels béns de primera necessitat en les millors garanties i condicions.

Adjuntem enllaços a:
– Carta a la directora general de Comerç de la Generalitat:
– Cartell amb més mesures de seguretat pel sector del comerç:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de març de 2020