Per no exposar als riscos del coronavirus a famílies i treballadors/es

CCOO demana seguretat a l'hora de repartir les targetes moneder de les beques menjador

A partir d’avui es començaran a distribuir les targetes moneder que ha elaborat el Govern per garantir la prestació de les beques menjador a l'alumnat en edat escolar obligatòria.

Fins ahir mateix no ha estat clar el sistema de repartiment d’aquestes targetes i finalment, a una part molt important dels municipis el Govern ha optat per obrir els centres educatius i citar allà a les famílies per anar a recollir-les.

Des de la Federació d'Educació de CCOO creiem que aquest és un mètode arriscat des del punt de vista de la salut pública i poc coherent amb la posició defensada pel mateix Govern de confinament total pel coronavirus. Des del sindicat demanem al Departament d’Educació que no exposi a les famílies i als treballadors/es repartint les targetes-moneder de la prestació de la beca menjador.

Davant d’aquesta emergència sanitària, s’han de minimitzar les sortides i demanem que s’opti per ingressar aquests diners als números de compte bancari de cada família o, en els pocs casos que no tinguin, buscar altres fórmules sense contacte físic.

Si finalment es produeixen aquestes entregues presencials, exigim que es tinguin totes les garanties necessàries i es puguin realitzar amb seguretat i mobilitzant el menor nombre de persones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de març de 2020