Inditex fa marxa enrere i no presentarà cap ERTO als centres logístics, tal com li demanava CCOO

La pressió sindical ha donat resultat. Finalment, Inditex fa marxa enrere i no presentarà cap ERTO als centres logístics, tal com exigia CCOO. El grup tèxtil ha entès que, amb uns beneficis històrics de 3.639 milions d’euros, no tenia sentit beneficiar-se del paquet de mesures econòmiques del Govern per protegir les empreses i les seves plantilles de la crisi del coronavirus.

CCOO d’Indústria i la Secció Sindical Interempreses del Grup Inditex es van passar hores per fer entendre a la multinacional tèxtil que no presentés cap expedient de regulació temporal als seus centres de treball, atesa la seva excel·lent situació financera. El sindicat era partidari que l’empresa afronti la situació actual amb els recursos propis, després de saber-se que el 2019 va obtenir uns beneficis històrics.

A última hora d’ahir, i després d’un dia intens als centres de treball, la direcció del Grup Inditex va comunicar que finalment no presentarà cap expedient de regulació d’ocupació als centres logístics. Inditex assumirà amb els seus fons el cost de suspensió d’ocupació de tot el personal.

La negociació amb el Grup Inditex no acaba aquí. CCOO d’Indústria segueix exigint a l’empresa que posi en marxa, de manera urgent, els protocols d’actuació que li ha sol·licitat el sindicat per garantir la seguretat i la salut dels seus treballadors i treballadores. A hores d’ara, per a CCOO d’Indústria és prioritari que es garanteixin i incrementin les mesures de protecció, de seguretat i de salut necessàries per a tot el personal. Si bé es s’han produït avenços, cal incrementar les accions. Fins avui la plantilla només disposa d’una sèrie de recomanacions per escrit.