El Govern obliga el president de Correos a rectificar amb l’adjudicació de 2 milions de màscares que aquest negava

Comunicat conjunt de CCOO i UGT

• Després de la publicació en el BOE del 21 de març de l’adquisició de 2 milions de màscares destinades a Correos, CCOO i UGT entenen que l’Executiu ha començat a escoltar les reivindicacions sindicals a Correos, en plena crisi del coronavirus, per protegir la salut de la plantilla, ja que ha corregit la deriva irresponsable del seu president.

• Les organitzacions sindicals demanen, a més, guants i gels col·lectius i individuals perquè milers de treballadors i treballadores de l’empresa pública que fan les seves funcions des del dilluns 16 de març, especialment, el col·lectiu de carters i carteres, sense l’equip de protecció individual (EPI) bàsic.

• CCOO i UGT han qualificat el president de Correos d’irresponsable i adverteixen que si no es redueix l’activitat als serveis bàsics i útils a la ciutadania en la situació de crisi sanitària actual, amb el personal imprescindible per a això, i segueixen sense adoptar-se les mesures preventives per garantir la seguretat i la salut dels treballadors i treballadores, el nombre de casos de contagiats pel coronavirus a Correos es multiplicarà exponencialment.

Després de les demandes de CCOO i UGT a Correos apel·lant a la protecció dels treballadors i treballadores, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, ministeri regulador de Correos, ha aprovat l’adquisició de 2 milions de màscares per a la plantilla.

Aquesta decisió s’adopta en contra del criteri del president de Correos, que dijous passat, 19 de març, es dirigia per carta als treballadors i treballadores i en la qual exposava: “Des de dilluns passat la xarxa disposa de guants i gels. Tota la nostra actuació està basada en les indicacions sanitàries que estem rebent. I aquestes indiquen que no és necessari l’ús de màscares”.

CCOO i UGT han titllat el president de Correos de tenir una actitud irresponsable i agraeixen al Ministeri que atengui les reivindicacions de les organitzacions sindicals, que busquen posar en el centre la salut dels treballadors i treballadores, de les persones que componen la major empresa postal pública del país i que estan prestant el servei públic encomanat arribant diàriament a milions de llars i ciutadans i ciutadanes. Han exigit agilitat en l’aplicació i el lliurament de les màscares amb l’únic objectiu de blindar la salut de la plantilla.

Milers de treballadors i treballadores continuen sense mesures de protecció.

Les organitzacions sindicals han reclamat amb urgència que es doti els treballadors i treballadores dels equips de protecció necessaris perquè, avui dia i des de dilluns passat, milers de treballadors i treballadores no tenen EPI o no és l’adequat.

Les organitzacions sindicals CCOO i UGT fan una crida al Govern perquè:

Adeqüi l’activitat a Correos a la prestació de serveis públics bàsics i útils per a la ciutadania en la situació de crisi sanitària actual. Així mateix, han reclamat el cessament de l’activitat quan no es compleixin les mesures de protecció necessàries.

Amb el personal i els centres imprescindibles per a la prestació dels serveis que es determinin.

I amb la màxima protecció per als treballadors i treballadores mitjançant mesures preventives que, assegurant la salut de tot el col·lectiu postal, contribueixin a trencar la cadena de contagis actual.

En plena crisi sanitària, primer, les persones; després, tota la resta.