CCOO, a dia d’avui, està intervenint en 632 empreses, amb 56.119 treballadors i treballadores afectats

CCOO de Catalunya fa una crida a les empreses perquè conservin els llocs de treball

CCOO de Catalunya considera que no és acceptable que les empreses responguin a un problema temporal amb mesures irreversibles. Els acomiadaments provoquen una situació extrema en les persones afectades i les seves famílies, que ja no disposen de coixí econòmic després de la desigualtat enquistada a causa de l’última gran crisi. L’empresariat ha d’afrontar aquesta situació amb responsabilitat social per no crear una situació de pobresa gravíssima seguida d’una crisi de la demanda que faria entrar l’economia en una depressió llarga. Cal aconseguir que aquesta crisi sigui curta i que no la paguin les persones amb menys recursos.

Davant les dificultats de la crisi del coronavirus en gran nombre d’empreses, cal explorar i acordar mesures de flexibilitat interna. Si això no fos suficient, la segona opció és negociar un ERTO, procediment que no comporta acomiadament, i que permet a les persones afectades cobrar la prestació d’atur. CCOO de Catalunya compta amb el criteri tècnic del Gabinet Jurídic per donar suport als delegats i delegades en les empreses perquè es puguin negociar aquestes mesures amb garanties. Per a les empreses on no hi ha secció sindical de CCOO, hem posat a disposició dels seus treballadors i treballadores 120 sindicalistes experts per ajudar-los en les negociacions.

L’afectació recau sobretot en els sectors comercial, de restauració, hoteleria, on gairebé totes les empreses tenen afectacions importants. En el sector industrial cal destacar els ERTOS de SEAT i Nissan amb gran afectació en nombre de treballadors i treballadores. Només queden exemptes de moment les empreses del sector financer i les de l’alimentació, i també cal destacar que les empreses del sector químic i energètic continuen treballant a un ritme molt alt.

CCOO, a dia d’avui està intervenint en ERTO i altres modalitats de mesures en 632 empreses, que afecten 56.119 treballadores i treballadors.