Els equips de protecció individual (EPI) han de ser una prioritat no només al servei sanitari, sinó també als serveis bàsic i estratègic

CCOO requereix una coordinació eficaç per pal·liar la manca de subministrament de mascaretes i guants als serveis bàsics i estratègics de la Generalitat

L’Administració no garanteix el subministrament de mascaretes i guants per al personal dels serveis bàsics i estratègics de la Generalitat de Catalunya, és una manifesta manca de previsió per part del govern autonòmic. Tot i conèixer la situació d’emergència a la qual ens abocàvem amb el coronavirus, així com les mesures que estableixen les autoritats sanitàries, a dia d’avui són molts els serveis que es troben amb mancances de material de protecció.

CCOO denuncia la falta d’equips de protecció individual (EPI) que garanteixen les mesures de protecció individual i eviten el contagi del personal dels serveis bàsics i estratègics establerts als Plans de Contingència departamentals, i que requereixen una presència física als centres de treball en relació amb la ciutadania.

Aquest personal desenvolupa una atenció al públic presencial en tots els departaments i amb especial incidència, entre d’altres, a les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), de l’Agència Tributària de Catalunya i de l’Administració de Justícia. També, hi ha personal que sense un contacte estret amb casos confirmats ha d’actuar directament amb la ciutadania, com entre d’altres, bombers i personal de salvament, personal de presons i justícia juvenil, personal dels centres d’acollida i centres residencials de la DGAIA i centres residencials de gent gran.

CCOO manifestem el nostre suport a totes les institucions en la presa de mesures necessàries per aturar aquesta pandèmia i en especial al personal sanitari assistencial i no assistencial que atén els casos confirmats o en investigació simptomàtic. Malgrat això, com a personal integrant de l’Administració pública que està garantint serveis bàsics i estratègics, demanem disposar dels EPI que garanteixin amb certesa la continuïtat del servei a la ciutadania i a tots els col·lectius.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de març de 2020