CCOO critica la falta de prevenció a les residències de gent gran per la crisi del coronavirus

Enquesta a professionals del sector

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ha recollit, mitjançant una enquesta a professionals de 50 residències de gent gran, la falta de prevenció per al personal que hi treballa davant la crisi del coronavirus COVID-19.

Aquesta enquesta, recollida al llarg del dia d’avui a centres de Barcelona (56 %), Tarragona (26 %), Lleida (10 %) i Girona (8 %), demostra que hi ha un alt percentatge (40 %) de professionals que no estan utilitzant equips de protecció individual (EPI). D’entre el 60 % que sí que n’utilitzen, hi ha un 59 % que reconeixen que no poden canviar els EPI (bates, mascaretes…) diàriament. Cal destacar que un 28 % dels enquestats diuen que no els renten els uniformes al centre de treball.

Per últim, hi ha un 42 % de professionals que no se senten amb el suport de l’empresa davant la crisi del coronavirus, i hi ha un elevadíssim 74 % de treballadors i treballadores que manifesten neguit o angoixa per la situació de pandèmia actual.

CCOO ha volgut conèixer de primera mà la situació de les treballadores i treballadors de residències de gent gran, i ha detectat que hi ha una manca de prevenció en molts centres. És per això que demana a les empreses que posin els mitjans per tal que aquest personal pugui desenvolupar la seva tasca -precisament davant d’un col·lectiu de risc- amb plenes garanties de seguretat i eficiència.

Podeu veure els gràfics de l’enquesta aquí:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de març de 2020