CCOO critica que la plantilla del telèfon 061 està prestant serveis sense les mesures que estableixen les autoritats sanitàries

Ahir a la tarda es van esgotar les mascaretes d’un sol ús, i no se sap quan tornaran a tenir

CCOO ha denunciat a l’empresa subministradora del servei d’atenció de trucades mèdiques del 061, Ferrovial Servicios, perquè a dia d’avui encara no ha disposat de les mesures de seguretat per evitar el contagi del coronavirus SARS-CoV-2 entre les persones treballadores.

Aquest personal comparteix instal·lacions amb el personal del SEM a les instal·lacions de l’Hospitalet de Llobregat i de Reus, els quals sí que disposen de tot l’equipament de protecció individual recomanat per les autoritats sanitàries. Es més, està sent el SEM de Reus el que està facilitant les mascaretes a les persones treballadores de Ferrovial Servicios del 061 d’aquesta instal·lació.

D’altra banda, tampoc s’ha reforçat la neteja dels instruments de treball, com ara auriculars, teclats, taules i cadires, limitant-se només la higiene a tovalloletes i alcohol. Tot i que a les instal·lacions de Reus la quasi totalitat de la plantilla (menys de 5 persones) disposa d’auriculars propis, el personal de l’Hospitalet de Llobregat fa un ús compartit d’aquests, i només es canvien les escumetes dels auriculars, però no així el micròfon, que està a 3 cm de distància de la boca dels treballadors.

Tenint en compte que les instal·lacions no permeten la distància de seguretat entre les persones treballadores, donat que l’espai és insuficient, CCOO considera una greu irresponsabilitat per part de Ferrovial Servicios no incrementar la neteja de les instal·lacions i de les eines de treball, i no dotar d’auriculars individuals a les treballadores de l’Hospitalet de Llobregat, tot i que el comitè d’empresa ja va denunciar aquest fet a la Inspecció de Treball.

CCOO encara no té notificació oficial per part de l’empresa de que s’estan habilitant dues sales a l’Hospitalet de Llobregat per l’hipotètic tancament de la central en cas d’infecció. Però alguns treballadors ens han informat de que se’ls hi ha comunicat que hauran de canviar de lloc de treball en els propers dies, sense haver informat degudament a la representació legal dels treballadors ni que cap delegat de prevenció de riscos laborals hagi visitat aquestes instal·lacions per saber si reuneixen les condicions necessàries de ventilació, higiene, etc.

CCOO està iniciant els tràmits oportuns per a traslladar la denúncia corresponent a la Inspecció de Treball, perquè no és admissible que aquestes treballadores i treballadors que estan esgotats físicament i mentalment per la càrrega de treball d’aquest dies hagin d’estar arriscant la seva salut per la irresponsabilitat i ineficàcia de l’empresa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de març de 2020