CCOO ja ha donat resposta a més de 1.500 consultes als seus serveis d’atenció telefònica i per internet pel coronavirus

Mesures generals, gestió dels conflictes en empreses i assessorament per a tothom

Aquestes són les línies d’acció que ha posat en marxa CCOO de Catalunya per afrontar la crisi del coronavirus, amb serveis d’atenció telefònica (933 100 000) i per internet (https://consulta.ccoo.cat): mesures generals, gestió dels conflictes en empreses i assessorament per tothom.

En aquest moment, correspon a l’organització sindical més gran de Catalunya treballar per la protecció laboral de la classe treballadora i evitar que la gent amb menys recursos acabi pagant la recessió econòmica que s’albira després de la crisi sanitària.

La màxima prioritat de CCOO és aconseguir que els governs promulguin mesures generals per protegir les persones assalariades i les que fan treball autònom. S’ha d’aconseguir que no hi hagi acomiadaments, que tothom cobri a final de mes i, de manera immediata, tenir mesures de prevenció i conciliació adequades per a totes les persones que treballen en serveis essencials. Hem demanat als governs que activin plans de reactivació econòmica i protecció social. CCOO s’ha posat en marxa davant el Govern de Catalunya, el govern espanyol i les autoritats de la UE, en col·laboració amb els altres grans sindicats.

CCOO de Catalunya ha organitzat també un equip de 120 sindicalistes experts per donar suport als comitès d’empresa i juntes de personal en la gestió dels conflictes que ja s’estan produint en els centres de treball, sobretot la gestió d’ERTOs, amb l’objectiu d’evitar acomiadaments i aconseguir mesures de reorganització interna. La prevenció, amb protocols i productes adequats, és la màxima preocupació de les treballadores i els treballadors que estan treballant forçosament perquè cobreixen els serveis essencials, estratègics i bàsics.

Hem reorganitzat tot el servei d’assessorament sindical i jurídic. Hores d’ara tenim un equip de 35 persones atenent assessorament telefònic al 933 100 000 i un equip de 55 persones atenent assessorament en línea a https://consulta.ccoo.cat. La previsió és que en els pròxims dies es puguin ampliar els equips, en la mesura que anem disposant de més aparells. En el tercer dia de funcionament s’han superat les 1.500 consultes, que s’atenen de 9 a 19 h.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de març de 2020