CCOO fa una crida a les empreses del sector elèctric perquè la salut de les persones que hi treballen prevalgui sobre el negoci econòmic

La Coordinadora del sector de muntatge i manteniment elèctric de CCOO d’Indústria de Catalunya ha fet arribar un comunicat a les delegats i delegats del sector en relació amb la situació del país derivada de l’afectació del COVID-19 (coronavirus).

En aquest comunicat s’exposa que el sector elèctric és essencial per al bon funcionament del país en un moment com l’actual, ja que sense electricitat el país es paralitzaria, i les persones que treballen al sector en són molt conscients. De la seva feina a les instal·lacions elèctriques depèn que no falli el servei a hospitals, centres sanitaris, farmàcies, supermercats, etc., i en la situació de confinament en què ens trobem és de vital importància que el servei no s’interrompi

Per això, CCOO fa una crida a les empreses del sector, tant les principals (Endesa i Red Eléctrica) com les contractes, a vetllar perquè la salut de les persones que treballen al sector prevalgui per sobre del negoci econòmic. Estem en una situació d’excepcionalitat i cal garantir el servei, però CCOO denunciarà davant la Inspecció de Treball i les autoritats sanitàries aquelles empreses que no garanteixin la seguretat dels seus treballadors i treballadores, en un moment en què la seva feina és tan essencial. En aquest escenari el diàleg entre empreses i la representació legal dels treballadors i treballadores és fonamental.

Nota informativa