L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO reclama al Departament de Justícia les mesures de seguretat indispensables per al personal de presons davant la crisi del coronavirus

En una situació d’emergència de les proporcions de l’actual amb el coronavirus, com mai no s’havia vist, cal prendre totes les mesures necessàries per protegir les persones i el servei públic. Això implica fer un ús extensiu i màxim de totes les mesures de protecció per als treballadors i treballadores penitenciaris en el seu conjunt.

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO, però, ha detectat en els darrers dies diferents situacions que no respecten aquestes mesures bàsiques de protecció individual, amb la qual cosa es posa en perill la salut del mateix personal i dels interns i internes.

CCOO reclama una solució urgent per tenir els equips de protecció individuals indispensables per poder fer front a la prevenció de contagis dins del sistema penitenciari. El sindicat reclama la revisió dels protocols davant situacions que s’estan produint amb errades importants que concerneixen el seguiment d’aquests protocols.

En aquest sentit, CCOO ha demanat una reunió urgent a la Direcció General de Serveis Penitenciaris de la Conselleria de Justícia de la Generalitat per posar solució urgent a aquesta situació i exigeix que arribin immediatament els equips de protecció individual, com les mascaretes adequades i els guants, per donar resposta a la situació actual i protegir treballadors, treballadores, interns i internes.

El personal penitenciari està fent la seva feina de manera admirable, sacrificada, valenta, en primera línia, encara que no disposi dels mitjans adequats, com està passant en el marc d’aquesta crisi del coronavirus. És obligació ineludible de l’Administració donar una protecció adequada en tot moment a tots els treballadors i les treballadores penitenciaris.