Les treballadores de neteja de Tempo Facility Services a Cabrils fan vaga indefinida

Impagament de nòmines

Les treballadores de Tempo Facility Services SLU, del servei de neteja de dependències municipals de l’Ajuntament de Cabrils, des d’ahir dilluns, 9 de març, fan vaga indefinida.

El motiu d’aquesta mesura de protesta és que l’empresa que presta el servei no abona les nòmines a les treballadores des del desembre del 2019 i a més, des del juny del 2018, les que ha abonat ho ha fet amb retards sistemàtics, amb els consegüents perjudicis cap a les treballadores. Aquest fet ja ha estat posat de manifest i denunciat en diverses vegades, sense que l’empresa prengués mesures.

Des de CCOO demanem a l’Ajuntament de Cabrils tota la celeritat possible per revertir aquesta situació, ja sigui rescindint el contracte, canviant d’empresa o internalitzant el servei.

A més de la vaga indefinida, les treballadores han previst realitzar manifestacions a Cabrils els dilluns, dimarts i dijous, fins a la finalització de la protesta.

Alhora, denunciem que els serveis mínims decretats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies són abusius. Un 50 % en escoles, casal de gent gran i CAP, i un 33 % a la resta d’edificis considerem que no corresponen i vulneren el dret a vaga de les treballadores que presten el servei.

El servei de la neteja d’equipaments municipals, en tant que servei essencial, hauria de ser prestat per empreses solvents del sector, per la qual cosa estarem amatents a futurs contractes de concessió per valorar les pliques i comprovar que es compleixi.

Barcelona, 10 de març de 2020