Accions per reivindicar la igualtat al món del treball

Fetes a Barcelona el divendres 6 de març de 2020 i el diumenge 8 de març de 2020

El divendres 6 de març de 2020, CCOO de Catalunya ha organitzat a Barcelona dues accions de denúncia per reivindicar la igualtat al món del treball, davant la proximitat del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones.

D’una banda, a les 10 hores s’ha fet una presentació de les primeres denúncies a empreses per incompliment en matèria de plans d’igualtat a Inspecció de Treball, a la seu del Departament de Treball al carrer Sepúlveda, 148-150, amb delegades d’aquestes empreses i membres de les secretaries de Dones i Polítiques LGTBI i d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya.

De l’altra, des de les 11 hores s’han organitzat tres columnes de delegades i delegats que han confluït a les 12 hores a la seu de Foment del Treball (Via Laietana, 32). La primera columna (amb presència de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya), de la Federació de Serveis, sortia de plaça Catalunya i baixava per l’avinguda del Portal de l’Àngel repartint octavetes informatives. La segona columna, amb delegades de CCOO d’Indústria i la Federació de Construcció i Serveis, sortia de la plaça Urquinaona i baixava per Via Laietana. La tercera columna, amb persones de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC), Federació de Sanitat, Federació d’Educació i Federació de Pensionistes i Jubilats, sortia des de Correos i pujava per Via Laietana.

A més a més, el 8 de Març de 2020, CCOO ha participat en diferents manifestacions feministes, com la de Barcelona que ha transcorregut a la tarda entre la Plaça Universitat i l’Arc de Triomf.

Feu clic per veure:
– Les declaracions d’Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, i Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya, efectuades el divendres 6 de març de 2020
– El vídeo de les columnes concentrant-se a Foment del Treball (amb declaracions d’Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades el divendres 6 de març de 2020).
– Les fotos de les columnes concentrant-se a Foment del Treball el divendres 6 de març de 2020.
– El vídeo resum de les accions del 6 de març i de la manifestació del 8 de Març de 2020 (amb declaracions d’Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, efectuades el divendres 6 de març de 2020).
– Les fotos de les manifestacions del 8 de Març a diferents poblacions (Barcelona, Badalona, Girona, Lleida, Tarragona i Terrassa) el diumenge 8 de març de 2020.

Informació sobre el 8 de Març de 2020