Roda de premsa d’anàlisi de la situació de l’educació inclusiva

Presentació de la campanya “Per una educació inclusiva amb garanties” i “Stop llistes d’espera”

El dilluns 2 de març, a la seu de CCOO a Barcelona, la Federació d’Educació del sindicat ha presentat en roda de premsa la campanya “Per una educació inclusiva amb garanties” i “Stop llistes d’espera” i ha analitzat la situació de l’educació inclusiva.

Des del moment que es va aprovar el Decret d’Educació Inclusiva 150/2017, des de CCOO ens van posicionar clarament a favor dels objectius marcats, però vam denunciar les greus mancances de recursos, formació, transparència, participació i memòria econòmica per a fer-los possibles. Després de gairebé dos anys i mig hem volgut conèixer la situació real, escoltant als centres educatius. Com a conclusió hem decidit engegar una campanya de sensibilització i de denúncia del desplegament del Decret amb els lemes “Per una educació inclusiva amb garanties” i “Stop llistes d’espera”.

La Federació d’Educació ha enviat un qüestionari als centres educatius, públics i privats, i hem rebut 373 respostes que configuren una mostra prou àmplia de la situació actual. Una de les dades més destacades és que a Catalunya hi ha més de 8.000 alumnes que no estan atesos amb garanties i 150.000 treballadors i treballadores de l’educació que estan portant tot el pes d’aquesta situació.

En la roda de premsa s’han explicat els resultats d’aquest qüestionari i les mesures que proposem des de CCOO, així com el testimoni en primera persona de tres famílies d’infants i joves afectats per diferents tipus de necessitats educatives específiques (altes capacitats, discapacitat intel·lectual i malaltia crònica complexa).

Feu clic per veure:
– el dossier de premsa d’anàlisi de la situació de l’educació inclusiva
– les declaracions de Tere Esperabé, responsable de Política Educativa de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya; Manuel Pulido, secretari general de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya; Andrés Jiménez, pare d’afectat per discapacitat intel·lectual; Sílvia Blai, mare d’afectat per altes capacitats, i Josefa Cameán, mare d’afectat per malaltia crònica complexa, efectuades el dilluns 2 de març del 2020