La precipitació dels acomiadaments per emmalaltir es va deure a la proximitat de la derogació pel govern central del polèmic article 52 d) de l'Estatut dels Treballadors

CCOO denuncia que IKEA Badalona acomiada dues treballadores per baixes mèdiques

La direcció d’IKEA Badalona, amb una plantilla de més de 500 persones, ha acomiadat dues treballadores coincidint quan estaven de baixa mèdica, per la qual cosa CCOO convoca accions davant l’empresa per denunciar aquesta pràctica i espera la nul·litat per les demandes individuals presentades al jutjat a través del Gabinet Tècnic Jurídic del sindicat.

És la primera vegada que IKEA acomiada persones treballadores al·legant les causes de l’article 52 d) de l’Estatut dels Treballadors, en vigor des de la reforma laboral del 2012, després que el Tribunal Constitucional avalés l’extinció del contracte de treball per causes objectives malgrat tractar-se de baixes mèdiques justificades. En anteriors acomiadaments, l’empresa va acomiadar persones treballadores que estaven en situació d’incapacitat temporal, però es van al·legar causes disciplinàries.

CCOO denuncia que aquesta pràctica respon a una precipitació davant la derogació del polèmic article que el govern espanyol va dur a terme amb efectes des del passat 19 de febrer.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de febrer de 2020