Article de Javier Pacheco, publicat al número 69 de la revista 'Trabajadora'

Javier Pacheco: 'El feminisme és imparable'

FotoJavier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, ha escrit un article amb el títol 'El feminisme és imparable', que ha estat publicat al número 69 de la revista Trabajadora.

Temps de canvis i transformacions sistèmiques. Temps de digitalització, big data, robotització, intel·ligència artificial. Temps de transició energètica, de polítiques ambientals que reverteixin al letal canvi climàtic. Temps líquids per a l'economia global de capitals, transaccions financeres i canvi de paper de l'economia productiva, la de l'oferta i la demanda.

Avui l'esquerra i el sindicalisme de classe, confederal i sociopolític han de vertebrar la seva posició sobre tres grans vectors de canvi: els drets laborals i socials, la lluita contra el canvi climàtic i el feminisme. Tres vectors que han de tenir un fil conductor comú, l'aprofundiment de la democràcia en el terreny econòmic. La democratització de l'economia i el treball com a millor fórmula per garantir un repartiment de la riquesa just i combatre el patriarcat perquè termes com democràcia o llibertat incloguin a totes i a tots independentment del seu sexe, gènere, classe, origen o opció.

Feu clic per llegir l'article 'El feminisme és imparable', de Javier Pacheco, publicat al número 69 de la revista 'Trabajadora'
19/02/2020