CCOO exigirà plans industrials a les proveïdores de Nissan amb l’objectiu de garantir l’ocupació

La idea és aniticipar-se a les possibles situacions de crisi que es puguin donar

CCOO d’Indústria exigirà a les direccions de les empreses auxiliars i de components que treballen per a Nissan plans industrials que permetin anticipar-se a possibles situacions de crisi, derivades de la incertesa generada per la previsible caiguda de produccions en els propers mesos, i donar alternatives de futur amb l’objectiu de garantir els llocs de treball.

Així s’ha acordat en la reunió de delegats i delegades de CCOO d’empreses auxiliars i de components de Nissan, que ha tingut lloc aquest matí a la seu del sindicat per analitzar i planificar les accions que caldrà desenvolupar en l’escenari en què ens trobem. El secretari general de CCOO a Nissan, Miguel Ángel Boiza, els ha explicat quina és la situació productiva dels diferents centres de treball que Nissan té a Catalunya. En aquesta reunió hi estaven representades 23 empreses, que ocupen al voltant de 10.000 treballadors i treballadores

CCOO d’Indústria veu amb preocupació el futur de la indústria de l’automòbil. Per això, demana compromisos concrets a la multinacional japonesa per garantir l’ocupació directa i indirecta. També exigeix a les administracions implicades que busquin solucions que permetin assegurar la continuïtat de les plantes i dels llocs de treball, tant de la principal com de les seves proveïdores.

CCOO ha fet una crida a tots els assistents a la reunió a participar en la manifestació que faran demà, 18 de febrer, a les 18 h, les treballadores i treballadors de Nissan, des de la plaça de Catalunya fins a la delegació del Govern.