La Federació d’Educació de CCOO considera que el ‘Neoprojecte’ del Departament d’Educació és un calaix de sastre per a la reforma de Formació Professional (FP)

Avui dijous, 13 de febrer, s’ha fet la Mesa Tècnica d’FP, i gràcies a la mobilització i pressió sindical es mantindran les plantilles d’FP actuals per al curs vinent, tot i que segueixen enlaire els següents cursos

CCOO considera que la reforma curricular ‘Neoprojecte’ del Departament d’Educació no resol cap dels problemes de la Formació Professional (FP) de Catalunya: l’elevat abandonament escolar prematur (en els darrers dos cursos ha augmentat dos punts, i segons les darreres dades d’IDESCAT estem al 19 % i al voltant del 50 % en els cicles formatius de grau mitjà de les grans ciutats), el baix rendiment acadèmic, la manca de recursos i dotacions ni els problemes d’organització i gestió dels centres, i respon a altres interessos aliens a les peticions consensuades per la comunitat educativa i van en detriment de la qualitat i la formació de l’alumnat als centres educatius.

A diferència d’altres comunitats amb models d’FP de referència on s’ha pactat prèviament amb els sindicats, el Departament d’Educació ha estat incapaç de pactar amb els sindicats la reforma de l’FP més important dels darrers 10 anys, que comporta un currículum únic per totes les modalitats, l’ampliació del mòdul de projecte ‘Neoprojecte’ i la reducció d’hores de tots els mòduls. D’aquesta manera es farà extensiu el currículum dual a la totalitat de centres i d’empreses i permetrà que qualsevol mena d’empresa pugui acollir alumnat.

Per a CCOO és una prioritat mantenir les hores curriculars en cada mòdul per garantir l’adquisició de les competències professionals de cada cicle, especialment en el mòdul de Formació i Orientació Laboral (FOL), garant del coneixement dels i les treballadores dels drets laborals i sindicals. Amb la creació del nou mòdul de projecte no quedaran garantits.

El model curricular ha d’estar pactat amb els sindicats educatius i el professorat. CCOO i la resta de sindicats emplacem al departament a la convocatòria urgent de la mesa sectorial per treballar amb la documentació sol·licitada i no lliurada fins el dia d’avui a la Mesa Tècnica.

A continuació teniu el comunicat unitari en relació a la Mesa Tècnica d’avui, 13 de febrer:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de febrer de 2020