CCOO signa el Conveni de la construcció de Lleida

Increments salarials per sobre del 2,25 %

CCOO fem una valoració positiva del Conveni de la construcció de la província de Lleida, signat el 7 de febrer. Des de l’any 2013 que no s’havia pogut assolir un acord en la negociació del conveni col·lectiu, encara que sí que s’havien aplicat els increments pactats en el conveni general. Des de l’inici de la negociació, la posició de CCOO ha estat millorar les condicions socials del conveni, i això s’ha assolit amb la signatura d’aquest conveni. Es tracta d’un conveni que afecta pràcticament a 10.000 treballadors i treballadores a la província de Lleida.

Els punts més destacats de l’acord són:
– Vigència de 3 anys (2019-2021)
– Increment salarial: any 2019, 2,25 %; any 2020, 2,25 %, i any 2021, 2,5 %
– S’ha actualitzat el redactat, millorant-ne l’articulat, adaptant-lo a la legislació vigent, i el llenguatge no sexista.
– Ultraactivitat: es garanteix la vigència del conveni mentre no se signi un nou conveni
– No es podran absorbir ni compensar complements de quantitat o qualitat, com ara incentius o primes de producció.
– Igualtat: s’estableix el contingut i els requisits que han de complir els plans de igualtat.
– Prestacions per incapacitat temporal:
           + S’estableix el 100 % de les pagues extres en cas d’accident de treball o malaltia professional
           + En cas de malaltia comuna, es pagarà el 60% de la base de cotització els 3 primers dies en la primera baixa de l’any
           + Hospitalització: s’amplia el complement del 100 % al període de convalescència
– Les persones treballadores podran acumular en jornades completes el permís per cura del lactant.
– Permisos: en cas d’hospitalització o malaltia greu de familiars, les persones treballadores podran gaudir el permís de forma continuada o en dies alterns; adaptació dels permisos en dies laborables, d’acord amb la recent sentència del Tribunal Suprem.
– Recuperació de jornades per inclemències del temps: es millora el conveni general, de forma que la recuperació només serà del 50 % si el treballador s’ha presentat al lloc de treball.
– Conservació i manteniment de carreteres: s’incorporen les condicions i el plus establert al conveni general.
– Dietes i mitges dietes: han tingut un augment superior al conveni, i en cas que la despesa per desplaçament sigui superior l’empresa abonarà la despesa superior.
– Hores extres: de dilluns a divendres tenen un recàrrec del 40% sobre l’hora ordinària, i del 75% en dissabtes, diumenges, festius i en horari nocturn.

CCOO considerem que aquest conveni col·lectiu ha de regir les relacions laborals per als treballadors i treballadores del sector de la construcció de Lleida, i exigeix a les empreses el seu compliment. Amb la signatura del conveni, des de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO iniciarem una campanya informativa per al conjunt de les obres de la província per informar els treballadors i treballadores de les condicions laborals i salarials establertes en el conveni.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de febrer de 2020