Es repeteixen les contradiccions per part de l’AEQT en la taula de treball que va proposar el Departament de Treball

Després de dues reunions, la darrera de les quals va tenir lloc ahir a la tarda, es torna a visualitzar la falta de compromís de les patronals en relació amb la seguretat de les persones treballadores i de la ciutadania. Amb una proposta inicial de concertació per part de l’Administració a sobre de la taula, es van repetir les mateixes actituds patronals de no assumir el seu rol. En primer lloc, l’AEQT va tornar a manifestar que no pot arribar a acords que interpel·lin a la totalitat de les empreses i, en segon lloc, es va negar a comprometre’s en solucionar els problemes. Només estan disposats a fer manifestos d’intencions, buits de contingut i compromís.

En aquest escenari, CCOO d’Indústria i FICA-UGT tornen a insistir en la necessitat que qui segui com a patronal a la taula pugui i vulgui arribar a acords generals que solucionin el conflicte. En aquesta línia, i amb la presència de Foment del Treball, els sindicats van tornar a reiterar que s’asseguin a la taula les patronals més representatives (Foment i Pimec), i no unes persones que només aporten bones paraules. L’Administració també va insistir en la necessitat de tenir garanties que la taula pugui avançar per trobar espais d’acord i no fer brindis al sol.

Tant FICA-UGT com CCOO d’Indústria es van reafirmar en la certesa que l’AEQT no vol més que perdre el temps, i això ens dona més raons per defensar l’escalada del conflicte, que s’iniciarà amb la convocatòria de vaga del proper 19 de febrer. La impunitat que la part empresarial ha tingut durant molt anys segueix sent la base del seu discurs, negant-se a comprometre’s amb la solució d’un conflicte que interpel·la a la classe treballadora i a la societat civil.