Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (Núm. 59)

Servei d’Informació i Documentació Jurídica

Butlletí 59

La reducció de jornada amb canvi de torn,  el dret a tiquet restaurant i la incapacitat permanent absoluta o total són els temes abordats per les sentències judicials que comenten a la primera secció del Butlletí, sobre l’activitat del GTJ de CCOO de Catalunya. En els tres casos, es dona la raó a la part treballadora.

La secció laudes d’eleccions sindicals presenta un comentari sobre el còmput de treballadores i treballadors presents, a l’hora de determinar el nombre de representants a triar en processos electorals. Aquest article s’acompanya de diversos laudes i sentències judicials de referència.

La secció estudis jurídics i sindicals s’encapçala amb l’informe sobre els motius d’afilació d’altes recents a CCOO de Catalunya. També s’inclouen guies i recomanacions de negociació col·lectiva i altres informes i estudis: sobre les persones treballadores de l’economia de plataformes a València (elaborat per la Universitat de València) o sobre les inaplicacions de convenis col·lectius.

La secció jurisprudència inclou comentaris de Eduardo Rojo i Ignasi Beltran als seus respectius blogs de sentències sobre falsos cooperativistes a indústria de la càrnia i sobre l’extensió de clàusules de conveni col·lectiu a persones treballadores d’empresa contractista.

A la secció enllaços hem afegit una nova edició del Butlletí del Tribunal Laboral de Catalunya.

El Butlletí a Facebook

Darrers butlletins jurídics publicats