L'empresa Fleet Care Services no accepta la plantilla que prestava el servei de neteja dels cotxes d'Europcar

CCOO denuncia que empreses de multiserveis que treballen per a Europcar deixen als llimbs més de 130 treballadors i treballadores

iCar prestava el servei de neteja i preparació dels cotxes d’Europcar fins al passat 18 de gener. L’empresa va assegurar que la plantilla se subrogaria a una nova empresa, Fleet Care Services SL, però aquesta no es fa càrrec dels treballadors i les treballadores, i el diumenge passat no van poder accedir als seus llocs de treball.

Així, uns 100 treballadors i treballadores a Barcelona i 32 a Madrid van veure negat el seu accés als seus centres de treball aquest diumenge per part de Fleet Care Services, actual encarregada del servei de neteja dels cotxes per Europcar. Aquesta nova empresa afirma que no tenen obligació de subrogar la plantilla.

Des de CCOO denunciem l’actual situació de desprotecció de la plantilla, la qual les empreses han deixat en un llimb legal, atès que no poden accedir als seus llocs de treball i tampoc tenen una carta d’acomiadament amb la qual puguin sol•licitar la prestació per desocupació. Es tracta d’una problemàtica habitual en el subsector de les empreses multiserveis ja que, de no aplicar un conveni sectorial, la regulació -segons el sindicat, insuficient i sense protecció als drets laborals- es basa en els que estableixi el conveni d’empresa o els plecs del servei.

El sindicat exigeix que es doni una solució a aquestes plantilles de forma immediata i que Europcar respongui dels serveis que té contractats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de gener de 2020