La Federació d’Educació de CCOO denuncia greus problemes de fred al Centre d’Educació Especial Jeroni de Moragas de Cerdanyola del Vallès

Mantes a les aules

Des del passat 8 de gener, al Centre d’Educació Especial Jeroni de Moragas (Cerdanyola del Vallès), l’alumnat i el professorat estan passant molt de fred. Hi ha temperatures inferiors a 17°C, que afecten el funcionament normal del centre i la salut de les treballadores i treballadors. Especialment l’alumnat amb dificultats de mobilitat es veu seriosament afectat per les baixes temperatures, fins al punt que han d’estar amb mantes a les aules.

El sistema de calefacció del centre està avariat des de fa més d’una setmana. La solució que han posat en pràctica d’utilitzar calefactors comporta la sobrecàrrega elèctrica i resulta completament ineficaç. La manca de recursos del departament que dilaten l’adopció de mesures de protecció de la salut no pot posar en perill la salut de les persones treballadores ni de l’alumnat.

Les delegades de CCOO del Vallès Occidental instem i exigim el Departament d’Ensenyament que dugui a terme les mesures necessàries per garantir la seguretat i la salut de les treballadores i treballadors, dels quals és responsable, seguint el que regula el RD 486/97 sobre les condicions de treball. En aquest sentit presentarem una sol·licitud al director de Serveis Territorials i al cap de servei de prevenció de riscos laborals i si en 72 hores no s’hi ha donat resposta, a aquesta petició, ens veurem obligades a demanar que s’aturi l’activitat al centre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de gener de 2020