El dimecres 22 de gener

La plantilla d'IGT Solutions, novament a la vaga

Quaranta persones treballadores de l’empresa IGT Solutions, de les quals trenta-sis són afiliades a CCOO i entre les quals es troba el comitè d’empresa, han estat sancionades amb acomiadament disciplinari per participar en la vaga convocada pel comitè el passat 19 de desembre amb l’objectiu de reivindicar drets fonamentals.

IGT fa precari el treball, vulnera el dret a vaga i criminalitza la llibertat d’expressió. Aquest fet suposa un acte de repressió que atenta directament contra la llibertat sindical i d’expressió, a més d’un cop directe a la nostra organització.

IGT Solutions protagonitza un acte d’intimidació contra l’acció sindical i viola el dret fonamental i constitucional de l’exercici de vaga i manifestació.

Al desembre passat IGT, com a conseqüència de la venda per part d’eDreams, deixava al comitè d’empresa sense eines per a dur a terme la seva labor sindical i infringia en nombrosos punts l’acord de subrogació, i es negava a negociar amb la representació legal. No obstant això, després de la vaga del mes de desembre, l’empresa no sols no obre la via de la negociació, sinó que a més acomiada el president del comitè d’empresa i altres persones delegades i treballadores i sanciona a fins a quaranta vaguistes amb seixanta dies de suspensió d’ocupació i sou.

Per tot això s’ha convocat vaga el dia 22 de gener, amb concentracions per exigir:
- La immediata readmissió de les persones sancionades amb acomiadament.
- La immediata anul·lació de les suspensions d’ocupació i sou.
- El respecte de tots els drets laborals i compliment de l’acord de subrogació.

La vaga es farà de 8 h a 13 h el proper dimecres 22 de gener de 2020, i hi haurà concentració de 8 h a 10 h a les portes d’IGT Solutions (pg. de la Zona Franca, 191-205, Barcelona) i des de les 11 h a la seu de eDreams (c. de Bailèn, 67-69, Barcelona).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de gener de 2020