9.555 aspirants es presentaran a Barcelona a l’examen de les oposicions a Correos pactades per CCOO per als 4.005 llocs de treball fixos

El proper diumenge, 19 de gener

Diumenge 19 de gener, 166.000 aspirants a tota Espanya -9.555 a Catalunya- intentaran aconseguir un dels 4.005 llocs de treball fixos oferts per treballar a Correos (826 d’aquests a Catalunya), en la que serà la major convocatòria d’ocupació a l’empresa en l’última dècada. CCOO, sindicat majoritari a Correos, recorda que aquesta convocatòria (per a llocs d’agent/repartiment i atenció al client) s’emmarca en l’Acord pluriennal 2018-2020 subscrit pel sindicat al desembre del 2018, després d’un prolongat procés de mobilització.

L’examen a Barcelona, al qual assistiran també els aspirants de Lleida, Girona i Tarragona, es realitzarà a les facultats de Física i Química, Empresarials i Econòmiques de la Universitat de Barcelona (UB); començarà la prova de repartiment i agent/classificació a les 10 del matí (crida d’aspirants a les 9 h) per als 669 llocs oferts a Catalunya, i la prova per als 157 llocs d’atenció al client oferts a Catalunya començarà a les 14.30 hores (crida d’aspirants a les 13.30 h).

CCOO valora positivament aquesta nova oferta d’ocupació pública, fruit de la negociació i la mobilització, que ha permès la consolidació de gairebé 8.000 llocs fixos en les últimes convocatòries (2.295 places el 2018, 1.606 el 2017 i les actuals 4.005 places). A això caldrà sumar les 3.421 places de la recent convocatòria del passat 17 de desembre pactades pel sindicat. Tot això sumarà un total de 11.200 places convocades dins del Pla d’ocupació pluriennal impulsat i acordat per CCOO.

No obstant això, CCOO ha recordat l’enorme deute d’ocupació fixa que arrossega Correos, després de la destrucció de 15.000 llocs en l’última dècada, que lentament es van recuperant. En aquest sentit, el sindicat subratlla que una de les seves prioritats per a la nova legislatura serà exigir al nou Govern la continuïtat i la completa execució de l’actual Pla d’ocupació pluriennal fins a reposar els 15.000 llocs de treball fixos perduts per la crisi, així com la negociació d’un nou una vegada culminat l’anterior, amb la finalitat d’evitar que es repeteixin situacions de pèrdua d’ocupació fruit de la congelació i la retallada.

El diumenge 19 de gener, des de les 8 hores els representants de CCOO a Correos seran a la Facultat d’Econòmiques de la UB (avinguda Diagonal, 690, Barcelona).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de gener de 2020