Per als anys 2019-2020

CCOO ha signat el III Conveni col·lectiu de majoristes d'alimentació de Catalunya

Un cop ratificat el preacord per l’afiliació i els delegats i les delegades en assemblees, i sense canvis respecte del preacord, avui dimecres, 15 de gener del 2020, CCOO ha signat el III Conveni col·lectiu de majoristes d’alimentació de Catalunya.

Per a CCOO (sindicat majoritari en el sector), l’acord suposa avanços en els drets i en les condicions de treball, tant salarials com socials, en línia amb els acords generals de negociació col·lectiva a escala estatal i a Catalunya, AENC i AIC, gràcies al treball que des del sindicat s’ha realitzat des d’inicis d’aquest any.

Les principals novetats són les següents:
-Vigència: dos anys (2019-2020).
-Llenguatge: utilització de llenguatge no sexista.
-Règim d’inaplicació de les condicions: s’estableixen garanties per a les persones treballadores en cas d’inaplicació de conveni, i es millora, així, la regulació que va establir la reforma laboral de l’any 2012.
-Contractació de persones amb diversitat funcional: la contractació del 2 % de la plantilla ha de ser la regla general i les mesures alternatives, l’excepció.
-S’incorpora una clàusula per al foment de la contractació indefinida.
-Es millora la regulació dels contractes formatius.
-Es regulen les hores nocturnes i extres per a Tarragona. Millora del redactat de les hores nocturnes per a Barcelona.
-Paga de Nadal: s’avança el pagament al 15 de desembre. Es podran prorratejar les pagues si hi ha acord amb la representació legal dels treballadors i treballadores.
-Increment salarial: 2 % per a l’any 2019. Per a l’any 2020, l’increment salarial serà igual a l’IPC real de l’any anterior més un 0,5 %. A més es garanteix una retribució mínima de 14.000 euros a data de l’1 de gener del 2021. També s’adquireix el compromís de revisar els nivells retributius més baixos per valorar-se la seva supressió.
-Els permisos per naixement no computaran com a absentisme de cara a percebre la paga de fidelitat (Girona).
-Llicències: s’estableix una excedència per adopció o acolliment amb reserva del lloc de treball. S’acorda adaptar el text als criteris jurisprudencials respecte de l’inici dels permisos retribuïts.
-S’estableix un nou text en matèria d’igualtat de tracte i oportunitats; plans d’igualtat i igualtat per al col·lectiu LGTBI+.
-S’incorpora un nou redactat per a la protecció de víctimes de violència de gènere.
-S’incorpora un nou redactat sobre jubilació parcial.
-S’estableix una nova clàusula per a la resolució de conflictes col·lectius (Tribunal Laboral de Catalunya).
-Es regula la gestió de la diversitat d’origen.
-Es regulen nous drets: a la desconnexió digital i a la intimitat en l’entorn digital.
-Es regula el registre de la jornada diària.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de gener de 2020